Powered By Blogger

Thursday 4 August 2011

BERBUKA PUASA DI WAD 3C HOSPITAL PUTRAJAYA..

Semalam ari ke-2 aku berbuka puasa bersama2 kawan2 di wad... (kak sal, sufi, cik yusri n nik n x lupa poova).. berbuka dgn sederhana nye..
saya mkn nasi goreng ayam pedas... alhamdulillah sedap.. pekena ngn agar2 n air tebu... pergh.. sedap... mmg berbaloi diet di Bulan Ramadhan... pgi sahur kuih.. berbuka mkn nasi goreng... diet sbb nk dpt berat bdn ideal kate kn... nk kawin ni... keje agk mmenat kn.. tetapi aya belajar benda bru iaitu.. how to do Peritonial dialisis... sblum2 ni pnah tgk pun... psni bleh wad sndiri... thanks to new staff Sn Maya krane bg tunjuk ajar...

mcm2 karenah pesakit... ada yg main2 tekan callbell.. ad yg x tekan callbell mase sakit... sangup tahan sakit semata2 x nk ganggu nurse... adui.. jgn mcm 2... Semalam ad seorang pesakit ni x mau mkn ubat.. disuap dia luah balik.. bile ank dtg.. bru nk mkn ubat... nk tau sbb ap? sbab sokongan dari anak2 n isteri adalah penting.. ank2 la pengubat ati ibubapa yg sakit... saya bangga ngn ank2 pesakit ni.. sangup bkorban masa kerja untuk org tua nye... ni saya crite otk org ug berpangkat...

berbeza dgn org2 biase.. mak ayah psakit susah nk jenguk... bile dh nazak bru nk datang... pstu salahkan management Hospital... pelikkan.. Kami bangga jadi warga Hospital krane dpt berkhidmat utk pesakit.. ap saje masalah kami sedia membantu.. walaupun kadang2 x sempat nk makan atas minum... ad juga relative yg nk complain mcm2.. padahal terang2 wt keje depan mreka... apa masalah mereka pun x tau la... anyway bukan senang nk jge pesakit.. kadang-kadang pesakit x mau nurse yg tukar pampers or buat something uk mreka... psakit request for the daugther or son... do u know why? because kecik2 dulu sape yg besar kn anda...

Ni bukan pndai2 cakap... tpi pesakit yg bgi tau saya... anyway saya x marah sape2 mau psakit atau anak2 nye... saya akn bntu psakit selagi termampu.. bersesuaian la dengan "Kami Sedia Membantu"..

Hehe... ok la nk smbung tido jap... petang nnti nk keje lgi... assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment